Top gear

تخته گاز

 
بنتلی کنتینانتال نسخه سوپر اسپرت
نویسنده : امیرحسین - ساعت ۱۱:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٧
 

بنتلی کنتینانتال  نسخه سوپراسپرت

 

برای دیدن عکس ها اینجا کلیک کنین.

این نسخه با نسخه های قبلی فرق داره  بنتلی با این نسخه اولین

ماشین تند روی سوپراسپرت خودشو تولید کرده ونکته ی

قابل توجه اینکه وزنشو کم کردن.

اون هایی که بنتلی رونمیشناسن باید بگم برای مسابقه نیست بلکه

حالت اشرافی داره  وزن سنگینی داره ولیاقت اینو داره که روی جاده ای از

طلاحرکت کنه.

واین اشتباه بنتلی برای تولیداین نسخه هست که درآخر درموردش

صحبت میکنم.

همون طور که گفتم وزنش روکم کردن.صندلی های عقب جاشون رودادن

به فضای خالی ،چوب گردوی روی داشبوردتبدیل شده به فیبرکربن

وکاناپه هایی که بعنوان صندلی روش گذاشته بودن تبدیل به صندلی

مسابقه ای شده ووزن ماشین رورسونده به 2250 کیلوگرم یابه عبارتی

دیگه 2تن و250 کیلو!!وزن ماشین کم شده ولی هنوززیاده وراحت

به اندازه یه خونه سه خوابست که به این معنی نیست سرعتش کمه

وقدرت کافی برای تکون دادنش وجودنداره همون موتورقبلیو داره

یعنی یه موتور 6لیتری توربوی دوقولوی w12 و فرصت خوبیه

که بگم الان دیگه 621 اسب بخار تولید میکنه ونتیجش شده

0تا100 برابربا3.7 ثانیه وته گازش 340 کیلومتربرساعته.

موتورشوجوری طراحی کردن که هم بابنزین وهم باسوختی گیاهی

به نام بایواتانول کارمیکنه وهمون قدرتوداره تنها تفاوتش اینه که

دی اکسیدکربن کمتری ازپشتش بیرون میاد.وبایدباآفتابه توش سوخت بریزین

چون توی سرعت بالامصرفش 47 لیتردر100کیلومتره و مقدار

قابل توجهی هست اماگول این اعدادرونخورین باید هم باهمچین وزنی

اینطوری باشه.این نسخه سوپراسپرت خیلی سریعه، سنگینه واشرافی

هم هست.باهرسرعتی که میخوایین برین وبااون سرعت ازپیچ های

خیلی شدید عبورکنین امانمیتونین چسبندگیش روازبین ببرین

چون وزن زیادی داره وباهربارپیچیدن کامپیوتردخالت میکنه و نیرورو

به چرخ های جلو منتقل میکنه که همین باعث چسبندگی زیادش شده.

زیادنبایدباهاش دوردورکنین چون چرخ هاش تحمل کمی نسبت به وزن

 وسرعت زیاد رو دارن درنتیجه بافرسایش سریع مواجه میشن.

خیلی بیصداست.دیسک های فیبرکربنی براش گذاشتن.

نتیجه:این ماشین خوبه ومیدونم که همه اون هایی که ندارن ،

دوست دارن بشینن پشتش باهاش دوردورکنن پزبدن وکلاس

بذارن منم همین حس روبه همه ی ماشین های خارجی دارم.

اماهمونطوری که گفتم بنتلی روبه اشرافی وسروسنگین بودن

میشناسن امااین نسخه بعنوان یه ماشین اسپرتی تولید شده

الان متوجه شدیدچی میگم درواقع یه کشتی اقیانوس پیماروتبدیل

کردن به یه قایق تندروکه موفق هم شدن ولی هنوزهم گنده وسنگینه.

من اگه قرارباشه 163 هزارپاوند بابت یه قایق تندروبدم  یه چیزی

میخرم که ازهمون اول برای قایق تندروبودن ساخته شده باشه .

امیدوارم متوجه شده باشین چی میگم.که بازهم نظرات متفاوته من نسخه های

قبلی روبیشترمیپسندم نسبت به این یکی.

اما اطلاعاتی ازنسخه های قبلی برای آشنایی بیشترشما با این ماشین. مدل(بنتلی کنتینانتال GT)

درسال 1995 گران ترین ماشین دنیا یعنی بنتلی وارد ایران شد.

مدل(بنتلی کانتینانتال R_type)بدنه ای به رنگ سرمه ای باپیشرانه ی

6سیلندری به حجم 4887 سی سی  و175 اسب بخارداشت.

وتنها 208 عدد ازاین خودروی نادرساخته شد.که بندرت درولیعصر

تهران دیده میشد اما ازسال 1338 دیگرکسی آن راندید.که بعد ازگذشت

بیش از50 سال دومین بنتلی به ایران واردشدباپسوندGT.

این نسخه کروموزوم های اجداد خودراحفظ کرده.

این ماشین خودرویی بزرگ هست واگه کنارش وایسین متوجه میشین و

بسیارعضلانی .

بنتلی هفت گروه رنگی شامل :خاکستری،سبز،سیاه،قرمز،آبی،سفیدوقهوه ای

رادربرداره.

درزیرکاپوت خودیک نیروگاه داره که 12 سیلندروباآرایشwکه درآن

پوسته وسرسیلندرآلمینیومی بوده وبصورت DOHCو4سوپاب برای هر

سیلندرقرارداده شده .باحجم 5998 سی سی وقدرت 552 اسب بخار

که در6100 دوربردقیقه بدست می آید باوزن 2350 کیلوگرم .

0تا100برابربا4.8ثانیه وراحت به 300 کیلومتررویایی میرسد.حداکثر

سرعت برابر318 کیلومتر.بنتلی استاندارد آلایندگی EU4/LEV2را هم

داراست.درشهر باسرعت 100 کیلومتر 25.5لیترودرخارج شهر11.6

مصرف سوختش هست که بصورت میانگین 16.6لیتردر100 کیلومتر

هست.باگنجایش 90 لیتربنزین درباک خود.سنت بکارگیری چوب در

داخل آن حفظ شده .فضای داخل کاملااشرافی هست.سیستم های

برای تنظیم تعلیق هم وجودداره.سیستم آن باسه نوع تعویض دنده

امکان پذیرهست .حالااگه خسته این ومیخوایین برین خونه یه

BMWبراتون شاخ بازی درآوردکافیه باخونسردی تمام بذارینش رو

حالت تیپترونیک تاشاخ BMWروبشکنین ونقطه شدنش روتوی

آینه ی بغل ببینین.کاناپه هایی برای راحتی شماطراحی شده.

درقسمت عقب فضا کمی کوچک هست.بالاترین تکنولوژی

دراون برای راحتی شما استفاده شده.option های زیادی

هم درش وجودداره برای اینکه بدونین یعنی چقدرجالبه: برف پاک کن

هادارای یک سنسورهستن تا مقداربارش رااندازه وسرعت حرکت

برف پاک کن راتنظیم میکنند.وامکانات بسیاردیگرالبته خواهش میکنم

فکرنکنین فقط این ماشین اینجوریه ماشین های زیادی هستن که این

Optionهارودارن.

دوتوربوشارژربه کمک نیروگاهش میان وغرش عظیمی رو

به وجودمیارن کافیه یه کمی بیشترپدال گاز روفشاربدین تااون روی

GTروهم ببینین.

(بخشی ازاطلاعات GTازنشریه حمل ونقل ایران  چاپ 1387 هست.)

امیدوارم لذت برده باشین وبااین ماشین بیشترآشناشده باشین

منوازنظرات ارزشمندتون آگاه کنین.باتشکر.