Top gear

تخته گاز

 
دانلود آهنگ جدید فرزاد فرزین بنام ماه عسل
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٢:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٢٥
 

دانلود آهنگ بسیار زیبای جدید فرزاد فرزین بنام ((ماه عسل))

این آهنگ تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل می باشد.

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فرزاد فرزین بنام ماه عسل با بالاترین

 کیفیت موزیک: فرزاد فرزین ، تنظیم: مهران خلیلی ، میکس و مستر: آرش

پاکزاد.

با 2 کیفیت.

MP3 – 320

                                                   MP3 – 128        

                            

                                        لینک کمکی

                                      

                                

منبع:http://pop-music.ir

 

 


 
 
محو در افق
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٢:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٢٢
 

امروز یه خاطره خوب تو دفتر خاطرات ذهنم ثبت شد.

برای اولین بار مامانمو قانع کردم و رضایت داد من بشینم پشت ماشین

و  کارامونو انجام دادیم و اون موقع بود که من در افق محو شدم.

 


 
 
دیدار با جرمی کلارکسون و دوبلورش !!
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٢:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۱٢
 

مشاهده از درگاه آپارات:

 حتما حتما حتما اگه جرمی رو میشناسین از دست ندین

توی این ویدیو (که یه مصاحبه است که بخش انگلیسی زبان بی بی سی انجام داده) برای اولین بار جرمی کلارکسون با مظفر شافعی، صداپیشه و دوبلور جرمی در برنامه تخت گاز روبرو میشه.در مورد خیلی از مسایل صحبت میکنن از جمله در مورد پیکان! و جرمی میگه خیلی دوست داره بیاد ایران و با همین پیکان یه برنامه بسازه و چه کارها که میتونه باهاش انجام بده میگه ما خیلی درخواست کردیم، ازشون التماس کردیم اما اجازه ورود به ایران ندادن...

زمان : 27 دقیقه

حجم: 52 مگابایت

          

دانلود مستقیم( لینک کمکی):   

جاهایی از فیلم مظفر برای جرمی فارسی حرف میزنه وطریقه ترجمه

شوخی هاشون رو میگه و باهم درباره پیکان حرف میزنن چون اکثر

ایرانیان خواستن نظر جرمی رو درباره پیکان بدونن.

بخشی از صحبت هاشون:

مجری : چه حسیه که همزاد خودتو میبینی؟

جرمی:راستش من اصلا نمیدونستم که همزاد ایرانی هم دارم پس تو باید

من باشی (در اشاره به مظفر)

                 ×××                                 ×××

جرمی:در(اشاره به مظفر) روزی 60 تا سیگار هم میکشی ؟

مظفر: 60 تا نه ولی حدود 20 تا

                 ×××                                  ×××

جرمی :صدای" ریچارد همند" رو دادین موش دربیاره ؟؟خنده

مظفر: قهقههآره

جرمی: بیخاصیت ترین ایرانی دنیارو هم پیدا کردین برای "جیمز می" لابد

مظفر : آره تقریبا

              ×××                                    ×××

مجری: جرمی ،اصلا میدونستی که تخته گاز اینقدر تو ایران طرفدار داره؟

جرمی:از قضا آره یه بار خانمی رو دیدم که تو سفارت بریتانیا

در ایران کار میکرد حدود 5 سال پیش اون گفت باید یه بار بری ایران

چون نمیدونی برنامه ات چقدر طرفدار داره ....

             +++                                     +++

این ویدیو رو از دست ندین ، عالیه

 


 
 
جنرال موتورز
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٤:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۸
 

جنرال موتورز

به درخواست سارا

                                 

 

جنرال موتورز، (به انگلیسی: General Motors)‏ یا به اختصار جِی‌ام، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در دیترویت، میشیگان قرار دارد.

 

شرکت جنرال موتورز در حال حاضر، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است.این ابرشرکت، از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ میلادی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازندهٔ خودرو در جهان شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۰۸ شرکت تویوتا از جنرال موتورز پیشی گرفت.

 

شرکت جنرال موتورز به ۵ بخش تقسیم می‌شود، که عبارتند از: جی‌ام آمریکای شمالی، جی‌ام اروپا، عملیات بین‌المللی جی‌ام، جی‌ام آمریکای جنوبی و خدمات مالی جی‌ام.

 

این کمپانی در ۳۷ کشور، دارای کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین می‌باشد، که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و ارائه می‌شوند.

 

هامر، ساترن، پونتیاک، ساب، اولدزموبیل و دوو از مارک‌های پیشین متعلق به این شرکت به‌شمار می‌آیند.

وبسایت رسمی :www.gm.com

تاریخچه

گرچه در سال ۲۰۰۸، شرکت جنرال موتورز صدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت، اما ویژگی این شرکت آن است، که برخی از شرکت‌های تشکیل‌دهنده این مجموعه عظیم صنعتی، قدمتی فراتر از یک قرن دارند!

دهه ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰

در سال ۱۸۹۷ شرکت خودروی اولدزموبیل، که قدیمی‌ترین واحد جنرال موتورز محسوب می‌شود، با سرمایه ۵۰ هزار دلار، توسط رانسوم اولدز تاسیس شد.

دو سال بعد و در سال ۱۸۹۹ با ادغام این شرکت با کارخانه‌های موتور بنزینی اولدز، کارخانه‌های موتور اولدز تشکیل شد و اولین کارخانه مخصوص ساخت خودرو در ایالات متحده آمریکا، به راه افتاد. این زمانی بود، که آدام اپل در آلمان نیز اولین خودروی اپل را ساخت.

سال‌های ۱۹۰۲ و ۱۹۰۳ به ترتیب شرکت خودروی کادیلاک در دیترویت، توسط هنری لیلاند و شرکت موتور بیوک توسط دیوید بیوک تاسیس شدند. این دو شرکت، بعدها به جنرال موتورز پیوستند. یک سال بعد، ویلیام سی. دورانت، کنترل شرکت موتور بیوک را برعهده گرفت.

در ۱۹۰۵، کادیلاک، موتور تک سیلندر مورد علاقه هنری لیلاند را ساخت و دو سال بعد، بیوک اولین خودروی چهار سیلندر را، طراحی و عرضه کرد. درهمین سال، نخستین مدرسه کاربردی آموزش مکانیک خودرو، توسط هنری لیلاند، به نام دی مدل، تاسیس شد.

اما نقطه عطف صنعت خودرو، در سال ۱۹۰۸ پدید آمد، که تحت رهبری ویلیام دورانت، شرکت جنرال موتورز، متشکل از شرکت موتور بیوک تاسیس شد. اولدزموبیل؛ دومین شرکتی بود، که با قیمت ۵ میلیون دلار، توسط جنرال موتورز خریداری شد. سال بعد، کادیلاک نیز با مبلغ ۵ میلیون دلار، به مالکیت جنرال موتورز درآمد و در پی آن، هنری لیلاند و پسرش، برای کار دعوت شدند. در همین سال، پونتیاک نیز خریداری و به جمع گروه جنرال موتورز، پیوست.

در سال ۱۹۱۰ جیمز استورو به جای ویلیام دورانت، رهبری شرکت را به عهده گرفت و واحدهای فنی و آزمایشگاه مرکزی تحقیقات را، راه‌اندازی کرد. در همین سال، شرکت کامیون‌سازی جنرال موتورز نیز افتتاح شد. فعالیت واحد فروش خارجی شرکت نیز، از همین سال آغاز گشت. همزمان، شرکت موتور شورولت، توسط لوئیس شورولت تاسیس گردید. یک سال بعد، ویلیام دورانت شرکت شورولت را خریداری کرد و بلافاصله از همین طریق، موفق شد با خرید بیشترین میزان سهام، بار دیگر کنترل شرکت جنرال موتورز را در دست گرفت.

در ۱۹۱۴ کادیلاک اولین موتور هشت سیلندر را، با قدرت ۷۰ اسب بخار تولید نمود و برای نخستین بار، از ترموستات برای کنترل سیستم خنک‌کننده استفاده کرد. جنرال موتورز، چهار سال بعد، شرکت موتور شورولت را بدست آورد. در سال ۱۹۱۸ جنرال موتورز کانادا تاسیس شد.

دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰

در سال ۱۹۲۰ ویلیام دورانت از سمت مدیرعاملی شرکت جنرال موتورز، استعفا داد و پییر اس. دو پونت جایگزین او شد. اما سه سال زمان لازم بود، تا زمینه تحولات مدیریتی، در جنرال موتورز رخ دهد.

در سال ۱۹۲۳ با انتخاب آلفرد پی. اسلون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت، این اتفاق به وقوع پیوست. رهبری ۳۳ ساله او بر شرکت، جنرال موتورز را متحول کرد.

اسلون، از همان بدو ورود، استراتژی تولید در کمپانی جنرال موتورز را در پیامی به سهامداران چنین اعلام کرد:

یک خودرو برای هر نفر...!

در دهه ۱۹۲۰ شرکت در بسیاری کشورها کارخانه تولید خودرو برپا کرد. برای اولین بار، بنزین اتیلی در آزمایشگاه‌های شرکت ساخته و عرضه شد. در سال ۱۹۲۵، شرکت موتور واکسهال توسط جنرال موتورز خریداری شد.

دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰

در سال ۱۹۴۰ شرکت جنرال موتورز، تولید ۲۵ میلیون خودرو خود را، جشن گرفت. در سال ۱۹۵۶ پس از ۳۳ سال رهبری، آلفرد اسلون بازنشسته شد و چارلز ویلسون بر منصب ریاست شرکت جنرال موتورز تکیه زد. در طول دهه ۱۹۵۰ مدل‌های متنوع خودرو، توسط این شرکت، عرضه شد.

دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰

تولید شرکت جنرال موتورز، در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۷ به ترتیب از مرز ۷۵ و ۱۰۰ میلیون خودرو در سال گذشت. در ۱۹۶۷ در یک تغییر ساختاری، شرکت به صورت گروه‌های مجزای خودروهای سبک و کامیون، بدنه و مونتاژ، قطعات خودرو و بخش خارجی از آمریکا، درآمد.

در ۱۹۷۴، جنرال موتورز فناوری مبدل‌های کاتالیستی را عرضه کرد و تمام خودروهایی که سال بعد از آن تولید کرد، به این سیستم مجهز بود.

دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰

در اواخر دهه ۱۹۸۰ و سال‌های ابتدای دهه ۱۹۹۰ در طی چهار سال، با صرف ۴۰ میلیارد دلار هزینه، در یک برنامه جهانی، شرکت تمامی کارخانه‌های مونتاژ خود را بازسازی کرد، که باعث شد کمپانی بزرگ جنرال موتورز، اولین افت مالی را تجربه نماید.

در ۱۹۸۳، در سالگرد ۷۵ سالگی شرکت، با ۲۳۵ میلیون خودروی تولیدی همراه شد. در ۱۹۹۰، اولین خودرو با کیسه هوا (ایربگ) تولید گشت. در همین سال، جنرال موتورز، اولین خودروی سواری نوع کوچک، به نام ساترن را عرضه کرد. هدف از راه‌اندازی بخش ساترن، تبدیل خط مونتاژ سنتی، به کارگروهی نوآورانه بود.

در سال ۱۹۹۲ جان اسمیت به عنوان مدیرعامل جنرال موتورز، انتخاب شد. براساس چشم‌انداز شرکت، به عنوان یک سازمان یادگیرنده، دانشگاه جنرال موتورز، در سال ۱۹۹۷ تاسیس گردید. سال بعد، شرکت دلفای از جنرال موتورز جدا و بعنوان یک شرکت مستقل، ثبت شد. سال ۱۹۹۸، ریچارد واگونر جایگزین اسمیت شده و سکان رهبری جنرال موتورز را در دست گرفت.

دهه ۲۰۰۰ تا حال‌حاضر

در سال‌ها آغازین دهه ۲۰۰۰ میلادی، گمان می‌رفت که هزینه ۴۰ میلیارد دلاری بازسازی و اتوماسیون خطوط تولیدی که این شرکت در طول دهه ۱۹۹۰ در کارخانجات تولیدی خود، در سراسر جهان اجرا کرده بود، خیال جنرال موتورز را، از رقیب سرسخت و متفکری چون تویوتا راحت می‌نماید.

شرکت تویوتا در دهه اخیر، با کسب بیشترین سودها و عرضه کم‌مصرف‌ترین و مشتری‌پسندترین مدل‌های خودرو و بکارگیری مدیریتی بدون ریخت‌وپاش و بهبودگرا، عرصه را بر جنرال موتورز و تمامی خودروسازان جهانی تنگ کرده است. این درحالی است، که جنرال موتورز با وجود قدمتی یک صدساله و پیشتازی سال‌های متمادی در عرصه تولید و فروش خودرو، هم‌چنان از تداوم بحران‌های مالی در هراس است و صدای پای شرکت رقیب، تویوتا را در خیابان‌های ایالات متحده و شاید دیترویت، مهد خودروسازی ایالات متحده، می‌شنود.

حوزه فعالیت

در حال حاضر، جنرال موتورز بزرگترین شرکت خودروساز جهان، از لحاظ میزان درآمد و شمار خودروهای تولیدی، محسوب می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در دیترویت، ایالات متحده قرار دارد، اما جنرال موتورز در ۳۳ کشور، کارخانه‌های خودروسازی دایر نموده است و محصولات خود، شامل خودروهای سواری و کامیون را در بیش از ۲۰۰ کشور عرضه می‌نماید.

بیش از ۲۵ هزار واحد ارائه خدمات جهانی، قطعات خودروهای تولیدی شرکت را تامین می‌کنند.

                         

                     

                           

                                      ساختمان مرکزی در دیترویت

منبع:http://fa.wikipedia.org

 

 

 


 
 
بنتلی کنتیننتال نسخه سوپر اسپرت
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٤:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۳
 

بنتلی کنتیننتال نسخه سوپر اسپپرت

مثل همیشه ادیت خودمه وموزیکش ، شاهکار دی جی علی گیتورهست.

حجم:2.28مگابایت(mb)

زمان: 2 دقیقه و7 ثانیه (00:02:07)

دانلود:                        

مشاهده از درگاه آپارات:

 

این مطلب مرتبط است با:

مطالب بیشتر:

فیلم مقایسه بنتلی وفراری درپیست برفی

و 

 بنتلی کنتینانتال نسخه سوپر اسپرت(اطلاعات بیشتر)

و

    عکس های بنتلی

 

 


 
 
تبریک
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱٢:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۳
 

عید رو به همه  تبریک میگم .هورا

و پیروزی تیم ملی رو هم به همه تبریک میگم 

 امید وارم همیشه افتخار کسب کنن و موجب شادی همه بشن.هورا