Top gear

تخته گاز

 
افسانه ی ذهن بوگاتی ویرون
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۳:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٢۸
 

 

 

 برای دیدن عکس ها اینجاکلیک کنین

به خاطراینکه این وبلاگ موردرضایت شمابوده

بمدت یک فصل بدنبال این اطلاعات بودم .

بوگاتی پرسرعت ترین ماشین جهان میدونم دیگه نمیخواین

اسمشو بشنوین چون دیگه اینقدرشنیدین براتون قدیمی شده

اما الان میخوام درباره این بنویسم که چه چیزی این ماشینو به

یه افسانه تبدیل کرده.

چی باعث شد به این سرعت برسه؟ مگه همچین گیربکسی

وجودداره؟مگه سیستم ترمزش ازچه جنسیه که توسرعت412

کیلومتردرساعت در10 ثانیه به 0 میرسه؟

بوگاتی کجاساخته میشه؟بالش چطور؟چرا برخلاف ماشین

های دیگه شاسی نداره؟چراتایرهاش اینقدرمقاومت میکنن؟

و...

قبل از اینکه ویرون روببینین حتما متوجه صدای منحصر

به فردش میشین.این ماشین درکمتراز17ثانیه سرعت

خودشو به 297 کیلومتربرساعت می رسونه.

این شتاب ازشتاب برخاستن یک هواپیمای

جمبوجت بیشتره!!حتی توی سرعت297کیلومتر

هم بافشاردادن پدال گاز بازم شتاب میگیره

که توی ماشین های دیگه امکان نداره.

گیربکس به ماشین امکان میده که به قدرت شتاب بگیره

یه احساس خاص ،دایما دارین شتاب گرفتن ماشینو حس

میکنین بدون هیچ توقفی همیشه داره شتاب میگیره .

تغیر وضعیت جعبه دنده توی 150هزارم ثانیه انجام میشه.

یعنی دقیقا توی یک چشم به هم زدن.

گیربکسی که طراحان بوگاتی طراحی کردند

رازی رادردل خود جای داده.ویرون درواقع 2گیربکس

داردوباهم ترکیب شده اند وطراحان آن را گیربکس

2کلاچه نامیدند.

 

ازطراحان توضیح میدهد:{2تاشفت داخلی داریم یکی

برای دنده های زوج ویکی برای دنده های فرد .

2تاکلاچ هم داریم که هرکلاچ بایکی ازشافت های داخلی

درارتباطه.باوجوددوشافت گیربکس مجزا درهرلحظه دودنده میتواند

درگیرشودتنهاکاری که اتومبیل برای تغیردنده میتواند انجام دهد

تعویض کلاچ هاست}.تغیردنده فقط باتغیرسیستم کلاچ انجام میشه.

بدلیل وجوددوکلاچ گیربکس میتواندبه سرعت تغیروضعیت بدهد.

درحالی که اتومبیل بااستفاده ازیک دنده درحال شتاب گرفتن است .

دنده ی بعدی آماده ی عوض کردن خواهدبود.

ولکروهرن(طراح کمپانی بوگاتی)توضیح میدهد:{انجام چنین کاری با

استفاده ازیه گیربکس فقط باکنترل اتوماتیک امکان پذیره.داشتن کنترل

اتوماتیک باداشتن گیربکس اتوماتیک تفاوت داره.

سیستم کلاچ دوگانه ی ویرون سیستم منحصر به فردی ازگیربکس

های دنده ایست که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل میشود.}

درمقایسه باسیستم های عادی خیلی پیچیده تره ودرواقع به یه جور

مغزکامپیوتری مجهزه.

ولکروهرن(طراح کمپانی بوگاتی)توضیح میدهد:{فقط برای سیستم

گیربکس حدود4تا لپ تاپ(مغزکامپیوتری) استفاده شده}.

سیستم گیربکس علاوه برسرعت بالا مقاومت بسیارزیادی نیز

دارد.چراکه بایدبتواند نیروی 1001اسب بخاری موتوررا کنترل کند.

دکترفرانزجوزف پافگن رییس کمپانی بوگاتی

Dr.franz-josef paefgen توضیح میدهد:تاحالا

هیچوقت،هیچوقت توی یه ماشین چنین سیستم گیربکسی

نداشتیم که بتونه باچنین قدرتی دنده هاروعوض کنه

تکنولوژکلاچ دوگانه تکنولوژی جدیدی بودکه تابحال

هیچکس نتونسته بودچنین چیزیوبرای یه ماشین درست کنه.

شتاب بسیاربالای ویرون خودطراحان راشگفت زده کرد.

ولکروهرن(طراح کمپانی بوگاتی):اولین بارواقعاخارق العاده بود.

0تا100 این اتومبیل فقط2.5 ثانیه طول میکشد .

نمیفهمین دوروبرتون چه خبره ومختون هنگ میکنه فقط2.5ثانیه

شتاب خارق العاده ایوحس میکنین وبعدسرعتتون از100kmبرساعت

میگذره.

چنین شتاب بسیار زیادی چالش بعدی طراحان را پیش روی آن ها می

گذارد بوگاتی ویرون به قدرتمند ترین ترمز هایی نیاز خواهد داشت

که تابحال برای یک ماشین افسانه ای ساخته شده است.

دیسک های ترمز ویرون از آلیاژ بسیارپیشرفته ی  کربن سرامیک و

تیتانیوم ساخته شده است.

هریک ازدیسک های ترمزتوسط متخصصان بصورت دست

سازدرمایتینگن آلمان ساخته میشودشهری کوچک خارج ازمونیخ

ترمز های ویرون حتی دردمای 982 درجه ی سانتی گراد هم کارمیکند

اما ترمز اتومبیل های معمولی دردمای 704 درجه از کارمی افتد.

اما حتی ترمز های بسیار بزرگ ویرون نیزبه تنهایی قادربه کنترل

قدرت فوق العاده زیاد این اتومبیل نیستند.طراحان باچالش دیگری

روبه روشدند.مهارکردن خودرویی که باسرعت یک سوم سرعت

صوت حرکت میکند .سیستم ترمز بوگاتی ویرون سریعترازهرخودرو

درسراسر جهان عمل میکندودلیل آن استفاده از دونوع سیستم ترمز

متفاوتی هست که درداخل اتومبیل به کاررفته است .

علاوه برترمز های مکانیکی روی چرخ هاازترمز های بادی هم

استفاده میشود.اگردرسرعت 200 KMبرساعت پایتان رابرروی

پدال ترمزبگذارید باله ی پشتی ویرون بازاویه 55درجه بالامیاد که

توی ماشین های خیلی سریع خیلی بدرد میخوره.درواقع باله نقش یک

ترمزبادی راایفا میکند.وتقریبایک سوم قدرت ویرون راتامین میکند.

قدرت نگه دارنده ترمز بادی به تنهایی 70 %قدرت ترمزهای ماشین

های عادیست .ترکیب باله ودیسک های ترمز قدرت ترمزی

راایجادمیکندکه تقریبا2برابرنیروی جاذبه ی زمین است .

 

ویرون درکمتراز 10 ثانیه ازحداکثرسرعت یعنی407کیلومتربرساعت

به توقف کامل میرسد سیستم ترمزهیچ ماشین دیگری چنین قدرتی

ندارد وحتی عمل کردمشابهی ندارد.

ظرف 2.5 ثانیه سرعت این ماشین به100KMبرساعت میرسه

وظرف 2.2 ثانیه به توقف کامل که این واقعاشگفت انگیزه.

وکلش زیر5ثانیه اتفاق میفته.وجالب تراونه که قدرت عظیم

ویرون درکنارقدرت ترمزهایش ناچیزبه نظرمیرسد.

4000اسب بخارنیرولازمه تاخودروازحداکثرسرعت به

توقف کامل برسه.

باله ی عقبی یکی ازبخش های حیاطی سریعترین خودروی جهان است

امابرای کنترل باله باید دستگاهی باسرعت عملکردخارق العاده ساخته

میشد.

سرعت اتومبیل باواحدپیکوسکندمحاسبه میشودیعنی 1هزارم

میلیاردبرثانیه!درکمپانی پیشرفته ی MPS حسگرهای بسیارکوچکی

برای باله ی عقبی ویرون ساخته میشود.

عملکرد سنسورهابایدعلاوه براینکه دقیق باشه بایداینقدرسریع باشه که

سیستم کامپیوتری ماشین بتونه زاویه ی مناسب باله رودرهرلحظه

تنظیم کنه .

درحالت رانندگی عادی باله جمع میشود .

درسرعت 218کیلومتربرساعت باله بازاویه ی 15درجه بالامی آید.

ودرسرعت های بالاتر370کیلومترزاویه ی باله به دودرجه تغیر

می کندوبرای توقف درسرعت های بالاظرف مدت 0.4ثانیه زاویه

باله به55  درجه تغیر میکند.

درواقع ویرون شکل آیرودینامیک خودرابسته به سرعتش تغیرمیدهد

وبدون حسگرهای کوچک نمیتوانست موفق شودوبه سرعت 407

کیلومتربرساعت برسد.

کمپانی هوایی هِگِمان شرکتی که درساخت قطعات هواپیماوموشک

تخصص دارد درواقع این شرکت هواپیمایی ساخت باله راانجام میدهد.

وبعدتوسط دستگاهی که صرفابرای باله ی ویرون طراحی شده چک

میشودتاازعملکرددرست آن اطمینان حاصل شود.

درواقع ازسیستم هیدرولیک باله عقبی ویرون میتوان درهواپیماهم

استفاده کرد.

بیش از150 قطعه ویرون دراین شرکت ساخته میشود.

ازجمله قاب های پشتی وجلویی اتومبیل قاب پشتی ازجنس فولادفوق

قدرتمندیست که ازآن درساخت هواپیمابکارمیرود.

روش جوشکاری قطعات هم درست همانندجوشکاری قطعات هواپیما

هست .تمام کیفیت جوشکاری باکیفیت جوشکاری هواپیما

انجام میشود.

 

اینکارروندی بسیارزمانبرویکی ازدلایلی است که قاب

پشتی ازپیچیده ترین وگرانترین قسمت های اتومبیل به حساب می آید

ومتخصص هابرای ساخت این قطعه باید 80تا90ساعت وقت بذارن .

باک بنزین آن هم ازقطعاتیست که دراین شرکت ساخته میشود.

طراحی باک خیلی طول کشید چون باید8برابرسریعترازخودروهای

عادی بنزین راپمپ میکرد.وجوش دادن باک سوخت به بدنه ویرون

3روزبه طول می انجامدبا250 قطعه مختلف 5برابربیشترازقطعاتی

که درباک خودروهای عادی به کارمیرود .

شرکت هگمان بیش از2300قطعه ویرون راتولیدمیکند.

تاقبل ازویرون هیچ تایری ساخته نشده بودکه بتواند400کیلومتربر

ساعت دوام بیاورد بدون پیداکردن راهی برای ساخت تایر،بوگاتی

هرگز به هدف خودنمیرسید .

یکی ازمسایل کلیدی وپایانی ساخت تایربود.

واقعاچالش بزرگی بودتابحال چنین تایری ساخته نشده بود.

ویرون به تایربزرگی نیازداشت به بزرگترین تایری که برای

ماشین های اسپرت ساخته شده .

تایرهایش واقعابزرگند.برای چرخ های عقبی به37CMمیرسند.

واین پهنا2برابرتایرخودروهای معمولیست.

ساخت تایرمعمولی تقریبا30 ثانیه زمان میبره اماساخت این تایر

بیشتراز1ساعت زمان میبره.

هرلایه ی تایربااشعه لیزرومیکروسکپ چک میشودواین مرحله

یکی ازمراحلیست که برای تایرهواپیمااستفاده میشود.

برای چنین تایری بایدکنترل سختگیرانه ای انجام بشه

که معمولا ازروش ساخت تایرهواپیمااستفاده میشه.

هرجفت تایرویرون تامسافت 9656کیلومترعمرمیکند.

تایربااستفاده ازدستگاهی بررسی میشود که به آن دستگاه،

ماشین شکنجه تایرمیگویند .

 

این دستگاه اهریمنی تمام شرایطی راکه ممکن است تایرها

باآن مواجه شوندرابازسازی میکند .

فشاری که توی این دستگاه برروی تایرهاایجادمیشه درواقع

بیشترازفشاریه که توواقعیت به تایرهاواردمیشه.وواقعاتایرهارو

شکنجه میدن .تایرهای ویرون 41کیلومتربیش ازحداکثرسرعت

ویرون دوام می آورند.یعنی تا449کیلومتربرساعت.

وبازباوجوداین همه بررسی نهایی درخارج ازدستگاه دوباره

صورت میگیره.مرکزبررسی نمونه های آزمایشی میشلین

19جاده باشرایط مختلف دارد.که شامل پیچیده ترین مسیرهای لغزنده

جهان میباشدتاتایرهاراتست کنند.وکامپیوترهایی که قادرندصدهادستگاه

آب پاش راکنترل کنندوهرشرایط بارانی رامیتوانندشبیه سازی کنند.

بعدازتست تایرهابه فرانسه ارسال میشوندجایی که بوگاتی ویرون

ساخته میشود.

این جایک کارخانه خودروسازی معمولی نیست مکانی که فقط17نفر

مشغول به کارند.آره فقط17نفر.که بوگاتی رابه حالت دست سازتولید

میکنند.ازاین 17 نفربعضی مکانیک،بعضی متخصص برق وبعضی

هم روی بدنه کارمیکنند.

ابتداباله رابه بدنه پشتی نصب وسپس موتوروگیربکس رابه بدنه پیچ

میکنند.

 

درنهایت هرویرون از3بخش تشکیل میشود وهربخش برروی

ستون هایی قرارمیگیرد.هیچ نوع بالابروجک روغنی دیده نمیشود.

چراکه اینجایک کارخانه معمولی نیست .

وداخل کارخانه درست ویرون مانندیک هواپیماساخته میشود.

لوله هاواتصالات الکتریکی به دقت سرجای خودنصب میشوند.

وبعدازاطمینان یافتن ازصحت اتصالات 3قسمت رابه هم پیچ

میکنند.

یه چیزی بگم باورتون میشه ،قسمت عقبی فقط با14تاپیچ به

قسمت جلویی پیچ میشه !!!!!!!!!!!!!!

فقط14پیچ که ازتیتانیم خالص ساخته شده وهریک 100دلار

ارزش دارد.

برخلاف خودروهای معمولی هیچ شاسی ای درقسمت میانی

وجودندارد.

فضای سرنشینان قسمتیست که به آن اتاقک مونوکوک گفته میشود.

درست ماننددماغه هواپیماقسمت بیرونی اتاقک سرنشینان جنس

بسیارسخت ومقاومی دارد .فوق العاده مقاوم .این اتاقک تنها

108kgوزن دارد ولی مقاومتش 2تا3برابریک خودروی

عادیست .

همچنین ویرون بیش ازهرماشین دیگری موردآزمایش قرارگرفته است.

پیش ازاضافه کردن سایرقسمت هاشاسی ماشین به اتاق تست فرستاده

میشود.

برای اولین بارموتورروشن شده وتایرهاقدرت1001اسب بخاری

موتوررااحساس میکنند

 

 

سپس قطعات دیگرراجایگذاری میکنند.

قاب های آلمینیومی پولیش خورده وبه اتومبیل پیچ میشود.

اززمان سرهم بندی ماشین تاتکمیل کارحدود4تا5هفته طول میکشه.

درآخرویرون های تولیدشده موردآزمایش رانندگی قرارمیگیرند.

ودرپیستی که فقط برای ویرون طراحی شده ،ویرون باحداکثرسرعت

درآن تست میشود.

یکی ازخارق العاده ترین مراکزآزمایش اتومبیل که تابحال ساخته شده

وتوسط سیم های خاردارکه برروی فنس های فلزی محافظت میشود.

این جامرکزآزمایش فوق سری فولکس واگنه .

هیچ اخباری ازاینجابه بیرون نفوذ نمیکند .

هیچ هواپیمایی اجازه ی پروازازبالای آن راندارد.

پشت این دروازه هاجاده هایی مخفی به طول 96KM

وجوددارد .شامل یک جاده بیضی شکل مخصوص سرعت های بالا

بامسیرمستقیم که بیش از8کیلومترطول دارد.

این مسیربه ویرون امکان میدهدتابه حداکثرسرعت برسد.

وابتداهم چنددوری برای گرم کردن ویرون .

جالبه بدونین توی حداکثرسرعت هوایی که توربوشارژهای ویرون

ظرف 1دقیقه به داخل میکشند برای تنفس4روزراننده اش کافیه.

ودراین سرعت ویرون درهر4.8کیلومتریک گالن سوخت مصرف

میکندوباک 26 گالنی آن درعرض 12دقیقه خشک میشود.

درحقیقت این خودرومیتواند سریعترحرکت کند تا418کیلومتر

اماکامپیوترش تا407کیلومترآن رامحدودمیکند.

هرماشین 500کیلومتررونده میشه تاتموم عیب ونقص هاش

معلوم بشه.بعدازآزمایش هرماشین آن به کارخانه برمیگردد

ودرون یک تونل نورویژه قرارمیگیردودراینجابمدت2روز

موردبازدیدقرارمیگیرد وپولیش زده میشود .

درنهایت هر ویرون درون لایه ی محافظی پوشیده میشودتابرای

مشتریان درسراسردنیافرستاده شود

 

افرادی که بدنبال یک اثرهنری وبسیارکمیاب هستند

نیمی هواپیما،،،،،ونیمی اتومبیل

 

           [[[[[[[[[[[[ بوگاتی ویرون]]]]]]]]]]]

یک شاهکارمهندسی اثری هنری که قادراست جاده راباسرعت

407کیلومتردرنوردد.

منبع:NATIONAL GEOGRAPHIC 


 
 
شورولت کامارو
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۳:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٢۱
 

شورولت کامارو

 برای دیدن عکس ها این جا کلیک کنین.

یه ماشین که دوباره متولد شده .بعضیامعتقدن البته سوء

تفاهم نشه.که فقط قاتل ها پشتش میشینن واگه یکیشون برات

وایساد هرگز نباید سوارشی چون آخرش سرتوبعنوان خوشبوکننده آویزون

میکنن به آینه!!ولی کاماروبه این جا خطم نمیشه .

البته اگه کودک باشین فکرمیکنین این ماشین همونیه که توفیلم

ترانس فورمرس بود والان بلندمیشه وتانکر روغنومیزنه توی صورتتون

اماپدربزرگ این ماشین دردهه 60درجنگ سردشرکت کرد منظور

جنگ دیترویته ،فورد معروف ترین ماشین قل چماقشو داشت یعنی

موستانگ ودوسال بعدهم  GMپاتک زدوکاماروازشورولت.

نبردسختی بود که کامارودرش باخت.

فورددرسال اول 0.5میلیون موستانگ فروخت ولیGMحتی

نتونست نصف اون تعداد، کامارو بفروشه .

اماکاماروبه مبارزه برگشت این نسخه ss هست که قدرتش از

همه بیشتره .موتور6.2لیتری V8هست وباقیمت 40 هزارپاوندی

خیلی ارزش داره .

زیرکاماروشاسیش رواز واکسال  vxr8برداشتن .

 

 

 

 
 
مسافرت
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٥:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٢٠
 

   دست خالی برنگشتم.

سوغاتی  آوردم.

این پیکانه معلوم نیست شبیه چیه.

مبارک صاحبش ، اینام رفتن قاطی مرغا !!!

یدونه از اون باحالاش ادامه مطلبه ، برو ببین چیه !!!


 
 
بنتلی کنتینانتال نسخه سوپر اسپرت
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱۱:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٧
 

بنتلی کنتینانتال  نسخه سوپراسپرت

 

برای دیدن عکس ها اینجا کلیک کنین.

این نسخه با نسخه های قبلی فرق داره  بنتلی با این نسخه اولین

ماشین تند روی سوپراسپرت خودشو تولید کرده ونکته ی

قابل توجه اینکه وزنشو کم کردن.

اون هایی که بنتلی رونمیشناسن باید بگم برای مسابقه نیست بلکه

حالت اشرافی داره  وزن سنگینی داره ولیاقت اینو داره که روی جاده ای از

طلاحرکت کنه.

واین اشتباه بنتلی برای تولیداین نسخه هست که درآخر درموردش

صحبت میکنم.

همون طور که گفتم وزنش روکم کردن.صندلی های عقب جاشون رودادن

به فضای خالی ،چوب گردوی روی داشبوردتبدیل شده به فیبرکربن

وکاناپه هایی که بعنوان صندلی روش گذاشته بودن تبدیل به صندلی

مسابقه ای شده ووزن ماشین رورسونده به 2250 کیلوگرم یابه عبارتی

دیگه 2تن و250 کیلو!!وزن ماشین کم شده ولی هنوززیاده وراحت

به اندازه یه خونه سه خوابست که به این معنی نیست سرعتش کمه

وقدرت کافی برای تکون دادنش وجودنداره همون موتورقبلیو داره

یعنی یه موتور 6لیتری توربوی دوقولوی w12 و فرصت خوبیه

که بگم الان دیگه 621 اسب بخار تولید میکنه ونتیجش شده

0تا100 برابربا3.7 ثانیه وته گازش 340 کیلومتربرساعته.

موتورشوجوری طراحی کردن که هم بابنزین وهم باسوختی گیاهی

به نام بایواتانول کارمیکنه وهمون قدرتوداره تنها تفاوتش اینه که

دی اکسیدکربن کمتری ازپشتش بیرون میاد.وبایدباآفتابه توش سوخت بریزین

چون توی سرعت بالامصرفش 47 لیتردر100کیلومتره و مقدار

قابل توجهی هست اماگول این اعدادرونخورین باید هم باهمچین وزنی

اینطوری باشه.این نسخه سوپراسپرت خیلی سریعه، سنگینه واشرافی

هم هست.باهرسرعتی که میخوایین برین وبااون سرعت ازپیچ های

خیلی شدید عبورکنین امانمیتونین چسبندگیش روازبین ببرین

چون وزن زیادی داره وباهربارپیچیدن کامپیوتردخالت میکنه و نیرورو

به چرخ های جلو منتقل میکنه که همین باعث چسبندگی زیادش شده.

زیادنبایدباهاش دوردورکنین چون چرخ هاش تحمل کمی نسبت به وزن

 وسرعت زیاد رو دارن درنتیجه بافرسایش سریع مواجه میشن.

خیلی بیصداست.دیسک های فیبرکربنی براش گذاشتن.

نتیجه:این ماشین خوبه ومیدونم که همه اون هایی که ندارن ،

دوست دارن بشینن پشتش باهاش دوردورکنن پزبدن وکلاس

بذارن منم همین حس روبه همه ی ماشین های خارجی دارم.

اماهمونطوری که گفتم بنتلی روبه اشرافی وسروسنگین بودن

میشناسن امااین نسخه بعنوان یه ماشین اسپرتی تولید شده

الان متوجه شدیدچی میگم درواقع یه کشتی اقیانوس پیماروتبدیل

کردن به یه قایق تندروکه موفق هم شدن ولی هنوزهم گنده وسنگینه.

من اگه قرارباشه 163 هزارپاوند بابت یه قایق تندروبدم  یه چیزی

میخرم که ازهمون اول برای قایق تندروبودن ساخته شده باشه .

امیدوارم متوجه شده باشین چی میگم.که بازهم نظرات متفاوته من نسخه های

قبلی روبیشترمیپسندم نسبت به این یکی.

اما اطلاعاتی ازنسخه های قبلی برای آشنایی بیشترشما با این ماشین. مدل(بنتلی کنتینانتال GT)

درسال 1995 گران ترین ماشین دنیا یعنی بنتلی وارد ایران شد.

مدل(بنتلی کانتینانتال R_type)بدنه ای به رنگ سرمه ای باپیشرانه ی

6سیلندری به حجم 4887 سی سی  و175 اسب بخارداشت.

وتنها 208 عدد ازاین خودروی نادرساخته شد.که بندرت درولیعصر

تهران دیده میشد اما ازسال 1338 دیگرکسی آن راندید.که بعد ازگذشت

بیش از50 سال دومین بنتلی به ایران واردشدباپسوندGT.

این نسخه کروموزوم های اجداد خودراحفظ کرده.

این ماشین خودرویی بزرگ هست واگه کنارش وایسین متوجه میشین و

بسیارعضلانی .

بنتلی هفت گروه رنگی شامل :خاکستری،سبز،سیاه،قرمز،آبی،سفیدوقهوه ای

رادربرداره.

درزیرکاپوت خودیک نیروگاه داره که 12 سیلندروباآرایشwکه درآن

پوسته وسرسیلندرآلمینیومی بوده وبصورت DOHCو4سوپاب برای هر

سیلندرقرارداده شده .باحجم 5998 سی سی وقدرت 552 اسب بخار

که در6100 دوربردقیقه بدست می آید باوزن 2350 کیلوگرم .

0تا100برابربا4.8ثانیه وراحت به 300 کیلومتررویایی میرسد.حداکثر

سرعت برابر318 کیلومتر.بنتلی استاندارد آلایندگی EU4/LEV2را هم

داراست.درشهر باسرعت 100 کیلومتر 25.5لیترودرخارج شهر11.6

مصرف سوختش هست که بصورت میانگین 16.6لیتردر100 کیلومتر

هست.باگنجایش 90 لیتربنزین درباک خود.سنت بکارگیری چوب در

داخل آن حفظ شده .فضای داخل کاملااشرافی هست.سیستم های

برای تنظیم تعلیق هم وجودداره.سیستم آن باسه نوع تعویض دنده

امکان پذیرهست .حالااگه خسته این ومیخوایین برین خونه یه

BMWبراتون شاخ بازی درآوردکافیه باخونسردی تمام بذارینش رو

حالت تیپترونیک تاشاخ BMWروبشکنین ونقطه شدنش روتوی

آینه ی بغل ببینین.کاناپه هایی برای راحتی شماطراحی شده.

درقسمت عقب فضا کمی کوچک هست.بالاترین تکنولوژی

دراون برای راحتی شما استفاده شده.option های زیادی

هم درش وجودداره برای اینکه بدونین یعنی چقدرجالبه: برف پاک کن

هادارای یک سنسورهستن تا مقداربارش رااندازه وسرعت حرکت

برف پاک کن راتنظیم میکنند.وامکانات بسیاردیگرالبته خواهش میکنم

فکرنکنین فقط این ماشین اینجوریه ماشین های زیادی هستن که این

Optionهارودارن.

دوتوربوشارژربه کمک نیروگاهش میان وغرش عظیمی رو

به وجودمیارن کافیه یه کمی بیشترپدال گاز روفشاربدین تااون روی

GTروهم ببینین.

(بخشی ازاطلاعات GTازنشریه حمل ونقل ایران  چاپ 1387 هست.)

امیدوارم لذت برده باشین وبااین ماشین بیشترآشناشده باشین

منوازنظرات ارزشمندتون آگاه کنین.باتشکر.


 
 
مرسدس بنز amg e63
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٩:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٤/۳
 

مرسدس بنز amg e63

 

برای دیدن عکس ها اینجاکلیک کنین.

صداش مثل یه گاو زخمی موقع گاو بازی میمونه ووقتی

دورموتوررو

از5000دوربالاترمیبرید به جرات میگم صداش دیوانتون

میکنه.

بااین که بنزمثل مدل SSکامارو موتور6.2لیتری V8هست

 اما

تندترمیره وقدرتش بیشتره.

 0تا100 برابربا 4.5ثانیه.

البته یه خراب کاری هایی داره درحالی که

SSکامارو40هزارپاونده این 72 هزارپاونده.

ابزارک های زیادی داره مثلا جعبه دندش ازپشت فرمون هم

کنترل میشه .

4تادکمه کنارتون هست که برای حالت های رانندگیه:

یه دکمه مربوط به اسپرت هاست که باز4حالت داره.

یه دکمه هم میزان کشش روکنترل میکنه .

یه دکمه هم که مال حالت رانندگیه .

حالااگه جزء آدم هایی باشین که پولتون ازپاروبالا میره

فکرکردن درباره این دکمه هابراتون زیاده چون

یه دکمه ی چهارمی هم وجود داره .روش نوشتهamg درواقع

تنظیمات دکمه های دیگرو ازکارمیندازه ومیزاره کنار.

وقتی فشارش بدی همه چیو همون جوری میکنه که دلتون

میخواد.یهنی ماشینو دیوووونه مسابقه میکنه.

امیدوارم خوشتون اومده باشه.نظریادتون نره.