Top gear

تخته گاز

 
نوروز1392
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٧:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/٢۸
 

سلام به همه عزیزان  عید رو به همه تبریک میگم.

امیدوارم سال جدید سال خوبی برای همه باشه.

 

این ویدیو کلیپ رو خودم تنظیم کردم .

 

                               

 

 

 

 


 
 
پراید دشمن سرسخت لامبورگینی
نویسنده : دکترامیر - ساعت ٧:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/٢٤
 

دقت کردین جدیدا پراید چه خوشگل شده؟؟؟؟

تو خیابونا چه هیبتی داره.

کسایی که میان توی این وبلاگ کلاس وبمو پایین میارن فقط اونایی که

پراید دارن بیان تو.

نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی یکی از فامیلامون پراید داره

 اگه خواستین باهاش عکس بندازین یک شارژ ۵ تومنی ایرانسلو با شماره تماستون برام کامنت میکنین خودم باهات تماس میگیرم
عکس ۲۵۰۰۰ تومان … دست به فرمون بزنی ۳۰۰۰۰
به پیامهای بدون شارژ جواب نمیدم!

پراید چیست؟‏
وسیله ایست چهار چرخ که این روزها دست
نیافتنی شده. شرکت خودرو سازی سایپا یکی از رقیبان اصلی شرکت لامبورگینی میباشد.
تولیدات این شرکت بخصوص خودرو پراید یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایران است و
این کار را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام میدهد.‏
مستقیم: با اینکه پراید
یکی از امنترین خودروهای ساخته شده به دست بشریت است!!! ولی آمار سالیانه مرگ و میر
در اثر تصادفات جاده ای این خودرو سر به فلک می کشد.
غیر مستقیم: چشم دوختن به
قیمت های این خودرو لوکس ایرانی به تنهایی کافیست تا شما یک سکته خفیف را در قفسه
سینه خود حس کنید که برای افراد مسن یا کم بضاعت میتواند شدیدتر باشد و منجر به مرگ
گردد.‏
ترکیب آلیاژ به کار رفته در بدنه این خودرو توسط شرکت سازنده محرمانه
بوده؛ این آلیاژ در عین مقاومت بی نظیر بسیار سبک بوده و باعث میشود این خودرو وزنی
در حدود یک بادبادک داشته باشد.
سیستم ترمز آن طوری طراحی شده که آب در دل سرنشینان تکان نمیخورد.

بخدا پرایده از نوع اسپرتیش.

توروخدا نگاه کن پولدارا چجوری زندگی میکنن.

بین چه هیبتی داره فقط اون لگنه چیه پشتش؟؟

پراید توی عراق

عزراییل : مرگ و میر دست خداست پراید وسیلست.

سیستم تمام پیشرفته ایر بگ در پرایدعینک

 

 

پراید عزیزم، شنیده‌ام مرز هجده میلیون تومان را رد کرده‌ای.‌ای قشنگ‌تر از پریا از
این به بعد، انصافا، تنها تو کوچه نریا. چون با این وضعیت زورگیری، اختلاس و... کلا
بچه‌های محل دزدن و خدای نکرده زبانم لال یکجا تو رو می‌دزدند.پراید خوبم، انژکتورت
را قربان، ‌ای لاستیکت تو حلقم، ‌ای فدای برجستگی صندوق عقب تو، ‌ای دور رینگت
بگردم، فکر می‌کردی یک زمان به مدد تلاش شبانه روزی مسوولان هجده میلیون تومان
بشوی؟!


ای پراید، ‌ای نازنین، ‌ای
ماکسیما مخفی، ‌ای طرح ژنریک بنز، ‌ای پرادو مینیمال تو الان در شرایطی هستی که
می‌توان لنت‌هایت را طوطیای چشم کرد. تو الان در موقعیتی هستی که دود اگزوزت صد
مرتبه از هوای فرحزاد مصفی‌تر است! تو چنان مقام و منزلتی داری که مردم عاشق جیب
چاک تو هستند. یعنی قیمتت جیب جر می‌دهد، باقلوا! من در حسرت آن لحظه خواهم سوخت که
سایپا سر در کارخانه‌اش بیلبورد بزند «این ور پراید اوفینا/ اون ور پراید
اوفینا».

ای تراول چک متحرک، ‌ای هر دور لاستیک تو شیش ماه کار کردن من، ‌ای
که دیروز در حد غضنفر بودی و امروز اما یک پا «ارزو» شدی. همینطور که در خیابان‌ها
حرکت می‌کنی و از مردم دل می‌بری به جان مسوولان با بالا گرفتن برف پاک‌کن‌هایت دعا
کن. آنها و فقط آنها چنان در حوزه اقتصاد کیمیاگری بلد بودند، که توانستند نه مس،
که لگنی مانند تو را طلا کنند؛ طلای هجده عیار! باز من نمی‌دانم چرا این مردم
ناسپاس از مسوولان انتقاد می‌کنند. قیمت پراید امروز، قیمت زانتیای یک سال پیش است.
آیا این امر به راحتی به دست می‌آید؟ این دوستان ناممکن‌ها را برای ما ممکن
کرده‌اند. ‌ای الهی آخ و همینطور بچه‌ها متشکریم از بیخ.
***************************************************************
جاتون خالی نشستم پشت پراید فامیلمون پشت چراغ قرمز کنارمون یه لگن مرسدس وایساد
بعد من با نگاهی پرمعنا به رانندش نگاه کردم اونم با نگاهی غمناک نگام کرد شیشه دودی ماشینو
که کاملا برقی هست دادم بالا عینکمو گذاشتم رو چشام و همون موقع چراغ سبز شد و من
دریک لحظه در افق ها ناپدید شدم.واو ماند ...
قانون کپی رایت تو حلقم این مطالب مال چند تا سایت هست که الان آدرساشونو میذارم.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
نه یادم نمیاد کدوما بود....
.
.
.
.
.
.چرا این یکیو مجبورم که یادم بیاد مال یکی از هم لینکی هامه الان یادم افتاد...
http://sara4.blogfa.com/
 
 
 

 

 
 
عکس های معرکه کادیلاک
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱٠:۳۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/٢٤
 

بقیه در ادامه مطلب ...

 

 

 


 
 
عکس های معرکه Rolls-Royce Wraith
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۳:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱٧
 

Rolls-Royce Wraith

بقیه در ادامه مطلب....


 
 
عکس های معرکه از لامبورگینی Lamborghini Veneno
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۳:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱٧
 

Lamborghini Veneno

بقیه در ادامه مطلب ...

 


 
 
خودروهای نسل آینده با سوخت هسته ای
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۳:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱٦
 

کادیلاک در نمایشگاه Auto Show در شیکاگو اولین خودرو مفهومی که از

 انرژی هسته ای استفاده می کند را به نمایش گذاشت.

 

این خودرو از توریم به عنوان سوخت استفاده می کند. هر چند خودرو به نمایش

گذاشته شده فعلا دارای راکتور توریم نیست اما محققین این شرکت اعلام کرده اند

که به فناوری مربوطه دست یافته اند و امکان ساخت خودرو هسته ای را دارند.


براساس گزارش Txchnologist، چارلز استیون، محقق Laser Power

System در حال ساخت نمونه اولیه از لیزر توریم است که می تواند انرژی

مورد نیاز یک خودرو را بدون ارتعاشات مضرر اتمی تامین کند. در این پروژه،

اشعه های لیزر، آب را به بخار تحت فشار تبدیل می کنند و توربین را به حرکت

درآورده و الکتریسته تولید می کنند. این سیستم که حدود 227 کیلوگرم وزن دارد

به راحتی می تواند جایگزین موتور خودرو شود و قادر است 250 کیلووات

الکتریسیته (معادل 335 اسب بخار) تولید کند. به نظر عالی می رسد اما چقدر با

واقعیت فاصله دارد؟


توریم (عنصر رادیواکتیو) توسط بسیاری از دانشمندان هسته ای پیشنهاد می شود

برخی از این دانشمندان سخنرانی هایی در Google و TEDx نیز ارائه کرده

اند تا توریم را ترویج نموده و آن را بهتر از اورانیوم معرفی کنند.


توریم پرتوهای کمتر از رادیواکتیو دارد و فراون تر از اورانیوم است. اما استفاده

از توریم در راکتورهای هسته ای یک موضوع است و استفاده از آن برای

حرکت دادن خودرو مسئله دیگری است.


در حال حاضر بصورت تئوری ساخت راکتور کوچک هسته ای توریم امکان

پذیر است. اما هیچ کدام برای جای گرفتن در خودرو ساخته نشده اند. استیو به

Txnologist اعلام کرده که موتور توریم را در سال 1985 ساخته است اما در

حال حاضر برروی یکپارچه کردن آن با توربین Tesla کار می کند. او زمان

دقیقی را برای نهایی شدن نمونه اولیه موتور اعلام نکرده است.

منبع:persianv.com

 


 
 
ژیان ماشین خاطره ها
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱٠
 

اتومبیل فرانسوی سیتروئن Citroen 2CV (یا همان ژیان) در سال ۱۳۴۷ توسط

 شرکت سایپا در ایران مونتاژ شد.

خودروی ژیان در فرانسه با نام “دوژوو” (”Deux Chevaux”) معروف

 است، دو ژوو در زبان فرانسوی به معنای “دو اسب” است که بیانگر قدرت دو

 اسبی این خودرو در مقیاس فرانسوی است.

محبوبیت فراوان این خودرو بیشتر به خاطر قیمت ارزان و مصرف بسیار کم

 بنزین آن بود.

شاید هنگامی که این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در هفتم

 اکتبر سال ۱۹۴۸ رو نمایی شد هیچ کس فکر نمی کرد تا بیست سال این خودرو

 از محبوب ترین و پر فروش ترین خودروهای فرانسه باشد.

کارشناسان در آن زمان ورود و موفقیت این خودروی دو سیلندر در بازار را

بسیار خنده دار می دانستند اما پس از موفقیت چشمگیری که این خودرو در

 عرصه بازار اتومبیل به دست آورد همگان را شگفت زده کرد.

شرکت سیتروئن طی سالیان متمادی یا ایجاد تغییراتی مدل های جدید ژیان را به

بازارها معرفی کرد تا بالاخره آخرین مدل آن در سال ۱۹۹۰ به جهان خودرو

معرفی شد.

                 

از  1948 که برای نخستین بار در ۳۵ امین نمایشگاه اتول پاریس به نمایش گذاشته شد و

 امریکاییها به طعنه به آن “tin can” (قوطی حلبی - یا بقول ما ایرونیها: لگن) ، آلمانی ها به

آن اردک کوچک ، و انگلیسی ها به آن حلزون نام نهادند.

تا سال ۱۹۹۰ میلادی در حدود ۵ میلیون دستگاه ژیان را فروختند و یک صف طولانی ۵

ساله برای خرید دستگاه نو آن در بین خانواده ها و مردم کم درآمد و اکثرا کشاورز یا جوان

فرانسوی وجود داشت و بهمین دلیل بود که ژیان های دست دوم را گرانتر و حتی دو برابر

 قیمت نوی ان می خریدند تا ۵ سال در نوبت نمانند!

             


نمونه های اولیه ( Prototype ) ژیان را فرانسوی ها از ترس اینکه آلمان ها و هیتلر از آنها

 بعنوان نمونه های ماشین های نظامی استفاده نکنند در چند مزرعه قایم کرده بودند که بعداز

جنگ چندتاشون از زیرخاک بیرون آورده شدند!

مدل های اولیه ژیان فقط یک چراغ جلو داشت و با هندل روشن میشد (جلوی پایین کاپوت)، بعدها دوچراغه شد و دارای استارتر مدل امروزی.. ظاهرا آینه بغل هم نداشت.


  
   
                 

عکسی از روز پرده برداری از ژیان (سیتروئن) در پاریس - زمان جنگ جهانی دوم

ژیان فرانسوی و فولکس قورباغه ای ( بیتل BEETLE ) آلمانی، دو قارقارک کوچولوی

 ارزان قیمت زمان جنگ جهانی دوم بودند که تقریبا هیچ نیازی به تعمیر نداشتند و همین

 باعث کسادی بازار کارخانه های اتومبیل سازی شده بود و ازین بابت ناراحت بودند .

اما برای مردم اکثرا روستایی و فقیر فرانسه زمان جنگ دوم جهانی بسیار هم مناسب بود و

 میتوانستند هم باهاش سبد های تخم مرغ و گوسفند ها را کیلومترها در جاده های خاکی و پر

 دست انداز به بازار ببرند و هم  به گشت و گذار و پیک نیک بروند و هم اینکه صندلی عقبش

 را دراورده و در پارکها و پیک نیک ها بعنوان نیمکت از ان استفاده کنند.

ژیان که نام فرانسوی اش ۲ CV است امروزه بعنوان یک کالای آنتیک و بسیار گرانقیمت و

 در عین حال نوستالژیک و خاطره انگیز و اسطوره و افسانه ( myth و legend ) بشمار

 می رود.

از آنجا که هیچ نیازی به تبلیغات نداشت روز اول از روزنامه نگاران برای مراسم پرده

برداری از آن دعوتی نشد بهمین دلیل بود که ژورنالیست ها که بهشون بر خورده بود سعی در

 مسخره کردنش کردند و مثلا امریکاییها که زیاد هم با فرانسوی ها آبشون توی یک جوی

 نمی ره - بخاطر ضعفی که فرانسوی ها در مقابل هیتلر نشان دادند- متلک پراکنی کرده و به

ژیان لقب قوطی باریک داده و به طعنه می گفتند : ( در قوطی بازکن هم باهاش میاد؟)…

                 

                     
                  

ژیان نه تنها اولین اتومبیل سازگار با محیط زیست بود ( از لحاظ مصرف خیلی کم بنزین )

بلکه صنعت اتومبیل سازی آن زمان را هم متحول کرد و لقب اتومبیل مردمی  را از آن خود

کرد. حتی در سال ۱۹۵۸ مدل جدیدی بنام صحرا ( “Sahara” ۴×۴ ۲CV ) با دو انجین -

 یکی برای چرخ های عقب و یکی برای جلو - ساخته شد.

ژیان ها اولش فقط در یک رنگ خاکستری تولید می شدند ولی بعدها رنگهای شاد و متنوع -

زرد و قرمز و غیره - هم اضافه شدند. داشیرد بسیار ساده، صندلی های بدون پشتی ، و

 انجینی که با آب سرد می شد.



 

عکسی از یک مدل سال ۱۹۶۳ یک ژیان فرانسوی دو انچینی Citroen 2CV Sahara 4×4


 مونتاژگر ژیان در ایران

در سال ۱۳۳۷ به دنبال افزایش روز افزون تقاضای خرید خودرو اندیشه ساخت البته به

صورت مونتاژ در کشور شکل گرفت.

 


اقدامات عملی در این زمینه با صدور مصوبه ای در سال ۱۳۴۲ از سوی وزارت اقتصاد در

 خصوص چگونگی شرایط پروانه ساخت خودرو صورت پذیرفت .

از تقاضاهای پذیرفته شده در ان زمان می توان به شرکت های ایران ناسیونال (ایران

خودرو) شرکت سهامی سیتروئن (سایپا) و جنرال موتورز ایران (پارس خودرو) نام برد.

شرکت سهامی ایرانی سیتروئن در سال ۱۳۴۴ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هزار متر و زیر

 بنای ۲۰ هزار متر و با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال توسط(( آلفرد آیسه)) تاسیس شد.

با صدور پروانه تاسیس و تعیین اعضای هیئت مدیره در اواخر سال ۱۳۴۵ به صورت

رسمی فعالیت شرکت آغاز شد .
تهیه زمین احداث نخستین سالن تولید(سالن بدنه و رنگ فعلی) تهیه و تدارک لوازم مورد نیاز

 و ثبت علامت به همراه کلمه saipc که ماخذ ان فرانسوی بود و همچنین تقاضای ثبت کلمه

 ژیان از جمله اقداماتی بود که تا سال ۱۳۴۷ یعنی زمان بهره برداری از شرکت صورت

 گرفت.

اولین محصول تولیدی شرکت آکا نام داشت که طی چهار سال (از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰) تعداد

۱۰۳۵ دستگاه تولید گردید . سپس اتومبیل ژیان ازین شرکت به بازار عرضه و در سال

۱۳۵۵ طی قرداد با شرکت فرانسوی رنو رنو ۵ هم به تولیدات شرکت افزوده شد.

عکسی از ژیان فرانسوی مدل سال Citroen 2CV - 1948


اینروزها کارخانه فولکس واگن آلمان اتومبیل بیتل ( قورباغه ای) را، کارخانه فیات مدل ۵۰۰ را، پورش مدل

۹۱۱ را، کارخانه فورد مدل تی بن T-bon را، و حالا هم فرانسوی ها ژیان ( سیتروون) را که همگی برای

میلیونها نفر خاطره انگیزند دوباره به بازار برگردانده اند با شکل و شمایل مدرن تر... .

منبع: www.asriran.com






 
 
ماشین های عجیب
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۳
 

18 عکس در ادامه مطلب

 منبع: topnop.ir

 


 
 
دانلودفرود اضطراری هواپیما روی نیسان
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۳
 

این تبلیغات نیسانه و به گفته خیلی ها صحنه فرود انیمیشنه که هواپیما روی نیسان

فرود میاد.

 

 

زمان:1 دقیقه و 19 ثانیه

حجم:2.10 mb

                                                    

 

اما اون خارجی بود و انیمیشن، این ایرانیه و واقعی .

شاهکار خلبان شهبازی اونم بدون چرخ جلو!!!!

 

 

 

اینم همونه فقط جنگندست ظاهرا شرکت های هواپیمایی باید چرخ جلو رو

 بفروشن تو ایران کاربرد نداره خلبانای ایرانی توانمندتراز این حرفان !!!!!والا ،

 نه ، سرویس چرخ هاهزینه داره برش دارن راحت  قیمت بلیط هم بیاد

 پایین!!!!!!!!!!

 

 

 

 


 
 
ماشین عجیب
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱٢:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۳
 

این کلیپپ خیلی قدیمیه ولی اگه ندیدین حیفه ها!!

 

زمان:1 دقیقه و 26 ثانیه

حجم: 1.42 mb

                                         

 


 
 
405 اسپرت
نویسنده : دکترامیر - ساعت ۱٢:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۳
 

405 از نوع اسپرت خیلی باحاله .

فکر میکنم نمایشگاه ماشین باشه عزیزان از اگزوزش آتیش میاد بیرون کاملا

 واقعیه خودم از اینا دیدم.

 

 

           زمان: 1 دقیقه و 15 ثانیه

          حجم : 2.56 mb